تصمیم سازی | Decision Making

تصمیم سازی | Decision Making - 5

تصمیم سازی | Decision Making

پایگاه دانش تصمیم سازی

تصمیم سازی | Decision Making - 5

دانلود مقاله ترجمه شده درباره روش‌های تصمیم‌گیری

عنوان مقاله انگلیسی:
Fast-and-frugal heuristics for decision-making in uncertain and complex settings in construction



عنوان مقاله به فارسی: روش‌های اکتشافی سریع و مقرون‌به‌صرفه تصمیم‌گیری در شرایط نامشخص و پیچیده صنعت ساختمان



موضوعات مقاله: تصمیم گیری، تصمیم گیری صنعتی، صنعت ساختمان، مهندسی عمران، مدیریت صنعتی، تصمیم گیری سریع، تصمیم گیری اکتشافی، تصمیم گیری نوآورانه



کلیدواژه ها: سوگیری، تصمیم‌گیری، عقلانیت زیست محیطی، روش های اکتشافی، ریسک، عدم قطعیت



نویسندگان: Peter E.D. Love, Lavagnon A. Ika, Jeff K. Pinto 



عنوان ژورنال: Developments in the Built Environment



سال انتشار: 2023



متن انگلیسی این مقاله در 5 صفحه با فرمت پی دی اف (PDF) و ترجمه فارسی آن در 10 صفحه با فرمت ورد (Word) قابل دانلود است. 



مقاله دارای 2 جدول است که با دقت و به طور کامل ترجمه شده اند. 

سه شنبه 19 اردیبهشت 1402 0 133 ادامه مطلب
کاربرد فرآیند تحلیل سلسله مراتبی در تصمیم سازی سازمانی

فرآیند تحلیل سلسله مراتبی یا به اختصارAHP  یک رویکرد منعطف و ساختار یافته برای تصمیم گیری است که به سازمان ها کمک می کند تا اهمیت نسبی معیارها و گزینه ها را شناسایی و ارزیابی کنند. این رویکرد توسط ریاضیدان مشهور توماس ساعتی در دهه 1970 توسعه یافت و در دامه گسترده ای از کاربردها از جمله برنامه ریزی راهبردی، انتخاب تأمین کنندگان، تجزیه و تحلیل مالی و مدیریت پروژه مورد استفاده قرار گرفت. در این مقاله مروری بر روشAHP  ارائه می شود و مزایا و معایب آن را مورد بحث قرار می دهیم.

دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 0 94 ادامه مطلب
دانلود مقاله ترجمه شده درباره تصمیم‌گیری در محیط‌های نوین بازاریابی

عنوان مقاله انگلیسی:
The making of marketing decisions in modern marketing environments

عنوان مقاله به فارسی:

تصمیم‌گیری در محیط‌های نوین بازاریابی

موضوعات مقاله: تصمیم گیری، تصمیم گیری مدیریتی، محیط های بازاریابی نوین، بازاریابی پیشرفته، شناخت موقعیتی، تصمیم گیری طبیعی، تصمیم گیری طبیعت گرایانه

کلیدواژه ها: تصمیم، تصمیم گیری، تصمیم سازی، بازاریابی، شناخت، بازارپژوهی، محیط بازاریابی، بازاریابی مدرن

نویسندگان: Fredrik Nordin, Annika Ravald 

عنوان ژورنال: Journal of Business Research

سال انتشار: 2023

متن انگلیسی این مقاله در 10 صفحه با فرمت پی دی اف (PDF) و ترجمه فارسی آن در 23 صفحه با فرمت ورد (Word) قابل دانلود است. 

مقاله دارای 5 جدول و یک نمودار است که همگی آن ها با دقت و به طور کامل ترجمه شده اند. 

Abstract:
Currently, marketing is undergoing a major shift driven by environmental disruptions and advances in marketing technologies. This shift has implications for marketing decision-making. However, research on how marketing managers navigate modern marketing environments’ complex, volatile, and data-intensive nature is limited. This study addresses this gap by qualitatively analyzing marketing managers’ decision-making processes in 15 companies. Using the naturalistic decision-making approach and the situative perspective on cognition and action as theoretical lenses, we identify three key characteristics of decision-making in modern marketing environments—namely, agility, inventiveness, and reflexiveness. Our findings provide empirically grounded insights into the cognitive and behavioral processes involved in marketing decision-making and contribute to a deeper understanding of how managers navigate—and respond to—modern marketing environments’ challenges.

ترجمه فارسی چکیده:
در حال حاضر، بازاریابی بر اثر اختلالات محیطی و پیشرفت در فناوری‌های بازاریابی دستخوش تغییری بنیادین شده است. این تغییر پیامدهایی برای تصمیم‌گیری در زمینه بازاریابی دارد. با این حال، پژوهش درباره این که مدیران بازاریابی چگونه ماهیت پیچیده، فرار و فشرده داده‌های محیط بازاریابی نوین را هدایت می‌کنند، محدود بوده است. این مطالعه با تجزیه و تحلیل کیفی فرآیندهای تصمیم‌گیری مدیران بازاریابی در 15 شرکت، به بررسی این شکاف پرداخته است. با استفاده از رویکرد تصمیم‌گیری طبیعت گرایانه و نیز دیدگاه موقعیتی در شناخت و اقدام در مقام یک دیدگاه نظری، سه ویژگی کلیدی تصمیم‌گیری در محیط‌های نوین بازاریابی شناسایی شده اند: چابکی، خلاقیت، و بازتاب. یافته‌های این بررسی بینش‌های تجربی ارزشمندی مبتنی بر فرآیندهای شناختی و رفتاری دخیل در تصمیم‌گیری بازاریابی را ارائه می‌دهند و به درک عمیق‌تری از نحوه هدایت و پاسخ مدیران به چالش‌های محیط‌های نوین بازاریابی کمک می‌کنند.

چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 0 391 ادامه مطلب
روش تصمیم‌گیری FAST

روش تصمیم‌گیری FAST یا به اصطلاح "سریع" یک رویکرد کاربردی و کارآمد است که می‌تواند به افراد یا سازمان‌ها در تصمیم‌گیری سریع و مؤثر در دنیای پرتغییر امروز کمک کند. واژه FAST متشکل از حروف نخست چهار واژه انگلیسی Facts به معنی حقایق، Assumptions به معنی مفروضات، Stakeholders به معنی سهامداران و Training به معنی آموزش است. در این مقاله، هر یک از مراحل روش FAST و مزایای آن را بررسی خواهیم کرد.

شنبه 09 اردیبهشت 1402 0 192 ادامه مطلب
معرفی کتاب تصمیم‌گیری

به عنوان یک مدیر یا یک فرد شاید مجبور باشيد هر روز تصميم های مختلفی بگیرید. بعضی از این تصميم ها ساده و بی‌دردسر هستند در حالی كه برخی ديگر از آن ها پيچيده و دشوار هستند. هر چقدر تصمیمی مهم‌تر و پرخطرتر باشد، گرفتن تصمیم‌ درست، سخت‌تر و مسئولیت آن بیشتر می‌شود.

پنجشنبه 07 اردیبهشت 1402 0 74 ادامه مطلب
تصمیم گیری بهتر با جملات تأکیدی مثبت

جملات تأکیدی مثبت به عنوان جملاتی  تعریف می شوند که برای تقویت و توانمندسازی فرد و تقویت تفکر مثبت استفاده می شوند. پژوهش نشان داده است که این گونه جملات  تأثیرات قابل توجهی بر سلامت روان، مهارت های تصمیم گیری و آسایش عمومی ما دارند. قدرت جملات تأکیدی از این واقعیت ناشی می شود که می توانند به افراد کمک کنند در انتخاب هایی که می کنند، اعتماد به نفس و امنیت روانی بیشتری داشته باشند.

یکشنبه 27 فروردین 1402 0 68 ادامه مطلب
آشنایی با نرم افزار ونسیم (Vensim)

ونسیم نرم افزاری قدرتمند است که برای تحلیل سیستماتیک و مدل سازی سیستم های پیچیده طراحی شده است. این نرم افزار در طیف گسترده ای از صنایع، از مراقبت های بهداشتی گرفته تا هوافضا، برای کمک به شناسایی روندها و بهینه سازی عملیات استفاده شده است. ونسیم در زمینه های دینامیک سیستم، مهندسی سیستم ها و تحقیقات عملیاتی پرکاربرد است و می توان از آن برای شبیه سازی دینامیک سیستم های بلندمدت و کوتاه مدت استفاده کرد.

شنبه 26 فروردین 1402 0 93 ادامه مطلب
لغات و اصطلاحات تصمیم سازی – بخش 3

Assessor: قضاوت کننده ی یک امکان واقعی بر اساس تابع فرکانس تجربی.



Assumptions: مفروضاتی در مورد مقادیر عوامل کلیدی در فرآیند تصمیم گیری، مانند شرایط آینده که بدیهی تلقی می شوند مگر این که در معرض تحلیل حساسیت قرار گیرند.



Attribute: هر ویژگی توصیفی یا تجویزی، تمایز احتمالی.

جمعه 25 فروردین 1402 0 166 ادامه مطلب

تصمیم سازی